San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Thomas en Sanne Zoeter - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Thomas en Sanne Zoeter - WaarBenJij.nu

San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Sanne

13 Augustus 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

10 augustus 2013. Sequoia NP naar San Francisco.
Vandaag rijden we vanuit de bergen van California naar de stad San Francisco. Een rit van ongeveer 4 uur. Het eerste deel in de bergen is mooi. We ontbijten langs de kant van de weg bij het zaakje met de heerlijke perziken en nectarines. Vannacht was het aardig koud, een graad of vijf, op 2000 meter hoogte, maar naarmate we lager komen wordt het behoorlijk warmer. Deze route is, behalve het eerste stuk in de bergen, behoorlijk vlak en saai. We willen overnachten aan de kust bij Half Moon Bay net onder San Francisco, maar hebben eigenlijk niet in de gaten dat het weekend is en alles, maar dan ook alles vol zit. Veel campings hebben ze hier niet, maar ook de hotels en B&B zijn allemaal vol. Een tegenvaller dus. Dat kan je een keertje verwachten als je pas 2 weken geleden besloten hebt om naar USA te gaan natuurlijk. Bij Pillar Point zien we wel honderden Pelicanen die op jacht gaan naar vissen en zich vanaf grote hoogte in het water storten. Een prachtig gezicht. Na wat gegeten te hebben gaan we via booking.com op zoek naar een geschikt hotel in de buurt. Die vinden we in Redwood City, zo’n 25 mijl onder SF. Eigenlijk een prima locatie. Eigenlijk is een hotel ook wel lekker na een aantal primitieve campings in de NP’s ☺

11 augustus 2013. San Francisco.
Al vroeg rijden we naar de stad via de Highways van 5 stroken breed. Het weer is niet zo mooi, maar daar staat SF bekend om, dus daar hebben we ons op gekleed. In de stad rijden we direct tegen het AT&T stadion van de San Francisco Giants aan. Dit honkbalteam was afgelopen jaar 2012 winnaar van de World Series in USA en er staat al publiek voor het stadion. Even de auto parkeren en kijken of er een wedstrijd is…..? Die blijkt er inderdaad te zijn: San Francisco Giants tegen Baltimore Orioles. Bij de kassa vragen we wat informatie over de kaartjes. De man achter de kassa zijn dochter blijkt in Rotterdam te wonen en dat schept natuurlijk gelijk een band ☺. Hij heeft een heel verhaal en ook zijn vrouw (die hier ook werkt) komt er ook bij staan. Hierna kopen we natuurlijk de kaartjes en komen rond een uur of 12 uur weer terug als het stadion al behoorlijk vol zit. De wedstrijd begint om 13 uur en het is een behoorlijk spektakel. In Las Vegas hadden we al eens een wedstrijd gezien, maar in dit stadion kunnen meer dan 40.000 toeschouwers en het zit behoorlijk vol. Het is niet zo als een voetbalwedstrijd waarbij iedereen netjes op zijn plek blijft zitten. Nee, een honkbalwedstrijd lijkt wel een familie uitje, veel eten, veel kinderen en veel gezinnen. Langzaam komt het zonnetje door en zitten we ook nog lekker in de zon. De Giants verliezen met 10-2 en maken geen schijn van kans. Wel verrassend voor de winnaar van de World Series. Rond 4 uur lopen we het stadion uit en wandelen we langs water naar Fischermans Wharf. Onderweg veel zeilboten en blijkt er ’s avond ook nog een concert te zijn van Train, The Script and Gavin de Graw. Helaas hebben ze maar 3 kaartjes in plaat van vier. Jammer hoor! Op Fischermans Wharf is het erg druk en hebben we een mooi uitzicht op Alcatraz Island. Thomas wilde hier graag naar toe, maar ook deze kaartjes zijn (tot eind augustus zelfs !!!) allemaal uitverkocht. Ook dat hadden we natuurlijk niet verwacht, maar ja als je wat meer tijd had voor de voorbereiding hadden we dit wat beter kunnen regelen.
We eten heerlijk bij Wipeout, een soort surf tent. Na het eten rijden we met een oude tram uit 19 steentijd (niet de Cable Car voor insiders) naar het centrum van de stad waar we de auto ophalen en terugrijden naar het hotel. Een leuke dag SF !

12 augustus 2013. San Francisco.
Onze tweede en laatste nacht in het hotel in Redwood City. Ook vandaag gaan we al vroeg naar de stad want we hebben een druk programma. Downtown, Cable Car, Golden Gate Bridge, …….
Eerst moeten we de auto parkeren en we besluiten dit te doen op dezelfde plek als gisteren. Een dagkaart voor 15 dollar in het centrum van SF is niet slecht. Het is heel erg druk en deze parkeerplaats staat bijna vol. De parkeerwacht vraagt ons de sleutels in de auto te laten zitten (!) zodat ze de auto’s wat efficiënter kunnen neerzetten. Over efficiënt gesproken: Iedere auto staat zo ongeveer vast. Wel een rare gewaarwording. Al je spullen zitten in de huurauto en de sleutel ervan geef je af aan een vent die je pas 1 minuut (!) kent. Omdat iedereen het doet, doen wij het ook maar. De mannen rennen op en neer en proberen iedere auto kwijt te kunnen. Iedere centimeter (of feet, om in USA termen te blijven) asfalt wordt gebruikt.
Eerst ontbijten we op Market Street midden in de stad. Via China Town (waar Anja in een theehuis een thee-drink-en-maak-cursus krijgt) lopen we naar de Italiaanse wijk en dan naar Fischermans Wharf. Met de oude en world famous “Cable Car” (een oude tram aan een kabel) gaan we terug naar het centrum waar op de parkeerplaats onze auto met een sneltreinvaart weer voor wordt gereden. Goede service voor 15 dollar ☺ !
We rijden door de stad naar Lombart Street waar het steilste en bochtigste weggetje ter wereld is. Hierna snel naar de Golden Gate Bridge voordat de mist weer komt opzetten. Helaas zijn we er net te laat, want hoewel het weer in de stad prachtig is ligt de Golden gate Bridge weer in de mist. Het is wel erg “spooky” (en erg koud) als we eroverheen lopen.
Hierna rijden we via de kustweg naar onze camping bij Santa Cruz. Onderweg eten we een heerlijk broodje bij de Subway, een broodjes zaak. Naast de Subway zit de Safeway, een prachtige supermarkt waar Kees en Thomas ook nog een paar Chicken Tenders halen. Een pond vond Anja eigenlijk te veel en dus halen Kees en Thomas er maar een stuk of acht. De mevrouw achter de toonbank doet er echter zulke grote in dat we voor ruim 750 gram (1,5 lb) aan Chicken Tenders hebben. Heeeeeeerlijk……….. ☺ zo na een gezond broodje !
Op de camping stoken we nog een lekker warm vuurtje en kijken we wat we morgen gaan doen. Welterusten !