Van Los Angeles tot Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Thomas en Sanne Zoeter - WaarBenJij.nu Van Los Angeles tot Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Thomas en Sanne Zoeter - WaarBenJij.nu

Van Los Angeles tot Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Sanne

23 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

17 augustus tot en met 19 augustus 2013. Los Angeles.
De metropool van LA is te groot en te druk om “echt” leuk gevonden te worden. De HW zijn allemaal minimaal 5-7 banen breed en er is zo veel verkeer op de wegen.Wat die mensen allemaal gaan doen? Geen idee?
NA lekker uitgeslapen te hebben gaan we de eerste dag richting Beverly Hills en Holleywood. Hier lopen we over bekende straten als Rodeo Drive, Sunset blv en Santa Monica blv. We zien uiteraard het Hollywood bord (in de verte), maar het lukt niet om echt dichtbij te komen. ’s Avonds lopen we langs het strand van Santa Monica en eten we daar wat. De tweede dag bezoeken we de Universal studio’s. Dat is hier echt een “moetje”. Achtbanen, achtbaansimulators, shows van onder andere “The Blues Brother” enz….enz…. Een leuk dagje volksvermaak (van 9 uur ’s morgens tot 22 uur ’s avonds) en fictie na al het mooie natuurschoon van de laatste weken. Vermoeid kruipen we ’s avonds de tent in. Ik weet niet waarom ik op de camping in Malibu voor de oceanview tentsites heb gekozen. We zijn hier alleen maar als het donker is.
De volgende morgen slapen we uit , kijken we eerst nog even op Venice Beach en rijden we door naar San Diego waar we op een prima KOA campground staan net ten zuiden van de stad. Het schijnt al twee jaar de beste KOA van USA te zijn, dus dat beloofd wat.

19 augustus tot en met 21 augustus 2013. San Diego.
De twee dagen San Diego staan eigenlijk in het teken van water: Sea World en van Aquatica. De eerste is een waanzinnige dierentuin van vissen en zeeleven, shows en achtbanen. We zijn er al rond een uur of 10 en komen binnen met het volkslied en het hijsen van de vlag. Sea World is officieel geopend ☺. De shows van de Orca’s die we vorig jaar in het echt gezien hebben zijn fantastisch. We zien ze alle drie. De eerste van hoog en droog bovenin het “stadion”. (Ik denk wel dat hier zo’n tien)uizend personen in kunnen! De tweede helemaal beneden in de “SOAK ZONE”. Dat is de zone waar je nat kan worden. En dat gebeurd die dag dan ook voor de tweede keer. Nat is niet zomaar een paar spettertjes. Nat is echt NAT! Alsof je gezwommen hebt, maar toch op je bankje ben blijven zitten. De GIGA orca’s springen hoog op, zwaaien met hun staart en daar komen zulke grote plassen water vanaf dat je SOAKED bent. Maar hartstikke leuk natuurlijk. Je zit er immers bovenop.
Evenals in het Dolfinarium zijn er shows van dolfijnen, zeeleeuwen en zeeotters en kan je op verschillende plekken de vissen aanraken. De dolfijnen zwemmen naar de kant toe en komen echt naar je toe zodat je ze kunt aanraken. Ook manta roggen zijn aan te raken in een speciaal basis waar er wel 50-100 in zwemmen. Alles is groot en groots.
Ook zijn er verschillende achtbanen die natuurlijk ook niet te versmaden zijn. Al met al een waanzinnig leuke dag.
De volgende dag doen we wat rustiger aan in Aquatica een waterattractiepark met een goot golfslagbad en zwembanen, zwembanen en zwembanen. De ene nog groter, hoger en steiler als de andere. Ook hier vermaken we ons prima een gehele dag met super weer.

21 augustus 2013: San Diego – Las Vegas
Op onze laatste dag in San Diego moeten we een behoorlijke afstand overbruggen om weer in Vegas te komen. Maar ’s morgens gaan we eerst nog even in Down Town San Diego kijken waar vlak bij het centrum een enorm vliegdekschip ligt. San Diego blijkt een stad te zijn met waarschijnlijk de grootste vuurkracht van USA. In en nabij de baai liggen enkele vliegdekschepen. Eén van die schepen, de USS Midway http://www.midway.org is te bezoeken en dat is een mooi uitje voordat we naar Vegas rijden. Nu ben ik nog nooit op een vliegdekschip en in Nederland is zo’n bezoek aan een schip vaak redelijk saai. Hier hebben ze er echter een enorm museum van gemaakt waar je jezelf prima 3 uur kan vermaken. Ik heb (verkeerde zuinigheid) echter maar voor 1,5 uur geld in de parkeermeter laten stoppen ☺
Op het dek staan tientallen vliegtuigen opgesteld. Je kan in een vluchtsimulator, in verschillende cockpits (die echt klein zijn) en in de Admiraals hut. Er is ontzettend veel te beleven. Een “tegenvaller” dus…. ☺. Na 1,5 uur moet ik terug naar de auto om boetes te voorkomen. Anja en de jongens blijven aan boord en doen nog mee aan een soort speurtocht. Dit is een hartstikke leuke belevenis op een schip welke tijdens Operatie Desert Storm één van de belangrijkste schepen bleek te zijn. Ik kan me die oorlog nog goed herinneren. De nacht voordat ik afstudeerde viel USA Irak binnen. De beelden op CNN worden op dit schip nogmaals vertoond. Het nationalisme druipt er overigens wel een beetje vanaf. Als Sea World San Diego wordt geopend wordt het volkslied meegezongen als de vlag wordt gehesen en tijdens de show worden oud-militairen geëerd. In schril contrast sta ik bij de parkeermeter naar het reusachtige schip te kijken als er een zwerver voorbij komt. Het is aardige vent, een oud footbal speler met een verhaal dat hij homeless is en natuurlijk geld wil. Op een één of andere manier (ik geef nooit geld aan dit soort figuren!) pakt deze persoon mij. Zijn verhaal en die van zijn “mates” pakt me wel een beetje. Zijn “mates” zijn enkele oud militairen. Je ziet ze veel op straat trouwens. In San Francisco ook al. Ik vraag me af waarom de personen die hier zo vaak geëerd worden en in hoog aanzien staan bij de Amerikanen ook veel als bedelaars en daklozen te vinden zijn. Geld kan ik hem niet geven (dat heeft Anja allemaal ☺), een creditcard accepteren de zwervers nog niet dus geef ik hem een paar flessen Gatorade waarvan hij de eerste in 1 teug (een halve liter!) naar binnen slokt.
Het is weliswaar wat later geworden dan verwacht, maar ’s middags rijden we door naar Las Vegas over HW15. Vooral het laatste stuk is eindeloos recht en saai voordat Vegas als een “rare” oase opdoemt.
Morgenochtend moeten we om 12.45 vliegen, dus kunnen we rustig aandoen. Eerste nog even shoppen en eten enne….…. What happens in Vegas.... Stays in Vegas.

22 augustus 2013.Vegas – Amsterdam
Om 12.45 vertrekt onze vlucht in Vegas. Eerst brengen we de auto weg bij “Dollar Rent a Car”. Tot nu toe steeds bij Alamo gehuurd, maar ook deze Car Rental was prima. De gratis upgrade naar de full-size MPV koste ons wel wat extra benzine, maar de Nissan XTerra 4WD was erg leuk, met name op de Titus Canyon Road in Death Valley op de steile onverharde weg.
We verbazen ons weer over de snelheid van het inleveren van de auto. Voordat we er erg in hebben zitten we in de (gratis) shuttle bus naar het vliegveld waar we inchecken bij ArkeFly.
We vliegen (helaas) nu niet rechtstreeks, maar eerst naar Oakland (San Francisco) en dan door naar Amsterdam. Deze vlucht duurt gelukkig maar 1,5 uur en na een uurtje wachten vliegen we al weer door. Nu hebben we de comfort class wat inderdaad wat ruimer is dan op de heenweg, maar geef mij maar Delta Airlines of American Airlines, waar we de afgelopen twee jaar mee vlogen. Tot volgend jaar maar weer ☺

• 24 Augustus 2013 - 17:10

Joopvandermaden:

Een mooie vakantie achter de rug ,en gelukkig weer thuis.

• 26 Augustus 2013 - 09:22

Yuri:

Kees, het was weer heerlijk om jullie verhalen te lezen. Ik ben maar gelijk weer in de boeken gedoken voor een reisje voor volgend jaar!

Tot snel.

Yuri